Valgau viską ir lieknėju. Bulvių ir cukinijos tarkis arba kugelis.

Bulvė yra visiškai nepelnytai nukarunuota lieknėjančių gretose. Dėl angliavandenių gausos krakmolo pavidalu, ji dažnai yra išguijama iš valgiaraščių. Tačiau saikinkai valgoma, sveikai apdorota, bulvė gali būti net labai naudinga.

Bulvėse yra lengvai pasisavinamo baltymo ir vitamino C. Tačiau pagrindinę jos vertę sudaro kalis, kuris yra naudingas širdžiai, insulino gamybai bei visai medžiagų apykaitai.

Kalio visada galima gauti kitais būdais. Tačiau jei norisi bulvės, kodėl jos atsisakyti, jei ji organizmui duoda naudos?

Aš dievinu kugelį. Kugelis šildo, pamalonina gomurį, nuostabiai kvepia ir įkvepia. Tačiau jis neturi dietinio maisto etiketės. Visgi kugelį galima pasigaminti sveikiau, lengviau, nekaloringai. Įmaišius cukinijos, kugelis tampa ne tik puresnis, bet ir subalansuojama energetinė vertė. Tokio kugelio galima valgyti sočiai, kiek telpa, ir vistiek jis nėra kalorijų bomba. Cukinija bulvei grąžina karūną. Tą karūną puikiai gali grąžinti ir moliūgas. Arba morka. Kugelis tampa toks kūdas, kad beveik nemeta šešėlio.

Norint sotesnio varianto, galima įmaišyti grybų, vištienos, pakepto kumpelio. Galima daryti įvairiausius padažus, bet aš nepaprastai mėgstu kugelį valgyti su varškės padažiuku (varškė, pienas ar liesa grietinė, druska, krapai) ar grūdėta varške. Taip gaunama dar daugiau baltymų. O ar žinojote, kad prie kugelio tinka ir salotos?

IMG_20150830_185835

Skardoje:

1 kg. Bulvių

1 kg. Cukinijų (jau išdarinėtos ir nužievintos)

2 vidutiniai svogūnai

Mažas poras

2 šaukštai aliejaus

2 vidutiniai kiaušiniai

Prieskoniai: druska, pirpirai.

Bulves ir cukiniją nužievinau ir tarkavau vidutinio rūpumo tarka. Taip, rankomis. Nes man taip skaniau, bet visada galima tam naudoti ir elektrinį aparatą. Tarkius šiek tiek nuspaudžiau, kad dingtų dalis vandens. Cukinija jo turi ypač daug. Svogūną supjausčiau smulkiai ir pakepinau ant 1 šaukšto aliejaus.

Beliko viską sumaišyti: tarkius, du kiaušinius, prieskonius pagal skonį. Skardą ištepliojau kitu šaukštu aliejaus, sukrėčiau masę, išlyginau paviršių ir įspaudžiau poro griežinėlius. Maitas turi būti gražus, ane?

Ir į įkaitintą orkaitę. 180-200 laipsnių ir kiek virš valandos kepimo.  Skanaus.

IMG_20150830_192006

Kiek šiame gėryje kalorijų? Nei daug, nei mažai. Ketvirtadalį galima drąsiai įveikti. KETVIRTADALĮ! Ir dar pridėti varškės padažo. Om nom nom.

kugelis lentele

Do Your Work!

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s